Інженерно-транспортна експертиза
Вулиці міст та автодороги на сьогоднішній день переповнені транспортом, що робить нас мобільними в сучасному світі.
Але на превеликий жаль у щільному транспортному потоці відбуваються прикрі ситуації, і навіть абсолютно однозначна на перший погляд ситуація може породити досить велику кількість розбіжностей, а також, що найголовніше, наступних розглядів в суді. Намагаючись уникнути відповідальності, водії спотворюють дійсний механізм розвитку дорожньо-транспортної пригоди (ДТП). Якщо додати до цього можливі неточності при оформленні схеми ДТП і інших матеріалів справи, то потерпілий насправді водій може бути визначений як винуватець ДТП.
І тільки провівши незалежну експертизу ДТП виходить встановити, що свідчення одного з водіїв, який брав участь в ДТП, неузгоджені зі слідовою інформацією і, що більш важливо, з технічної точки зору є безпідставними (не відображають дійсний механізм розвитку ДТП). Важливо відзначити, що технічна неспроможність показань водія може бути встановлена тільки шляхом проведення експертизи ДТП. Працівники патрульної служби, при ухваленні рішення про складання протоколу про винність в ДТП за своїми нормативними актами зобов’язані взяти до уваги всі докази водіїв.
Якщо Ви не згодні з рішенням працівників патрульної служби щодо того, що саме Ваші дії стали причиною ДТП, то у Вас є можливість довести в суді свою невинність. Для цього Вам знадобиться провести експертизу ДТП.
В Полтавському НДЕКЦ МВС України функціонує сектор авто-технічних досліджень за експертними спеціальностями:
- 1 експертиза обставин і механізму дорожньо-транспортних пригод;
- 2 експертиза технічного стану транспортних засобів (ТЗ);
- 4 транспортно-трасологічна експертиза.
Орієнтовний перелік вирішуваних питань експертизою 10.1 експертиза обставин і механізму дорожньо-транспортних пригод (ДТП):
- Якою була швидкість ТЗ у різні моменти розвитку ДТП (якщо сліди різної довжини або перериваються, на це слід указати)?
- Яка максимально допустима швидкість ТЗ за умови даної видимості дороги (зазначається, якою була видимість дороги)?
- Яка максимально припустима швидкість ТЗ на заокругленні дороги даного радіуса?
- Яка найменша безпечна дистанція між ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?
- Яка відстань необхідна для безпечного обгону попутного ТЗ в умовах даної дорожньої обстановки?
- Який гальмовий та (або) зупинний шлях ТЗ за певної швидкості його руху в умовах даної дорожньої обстановки?
- Як повинен був діяти водій у даній дорожній обстановці, згідно з технічними вимогами Правил дорожнього руху?
- Чи мав водій технічну можливість запобігти наїзду з моменту виникнення небезпеки для руху або з моменту виявлення перешкоди для руху?
- Чи відповідали дії водія технічним вимогам Правил дорожнього руху?
- Чи були з технічної точки зору дії водія ТЗ у причинному зв’язку з виникненням ДТП?
- З якою швидкістю рухався ТЗ? Якщо ця швидкість перевищувала встановлені обмеження (зазначається, які саме), то чи мав водій технічну можливість уникнути контакту з перешкодою (зазначається, якою саме), якщо ця швидкість не перевищувала припустиму?
- Чи мав водій технічну можливість шляхом екстреного гальмування зупинити ТЗ з моменту виникнення небезпеки для руху (указується момент виникнення небезпеки), не доїжджаючи до перешкоди (пішохода)?
Орієнтовний перелік вирішуваних питань експертизою 10.2 експертиза технічного стану транспортних засобів:
- Які несправності, виходячи з вимог Правил дорожнього руху до технічного стану ТЗ, мала (мав) система (механізм, вузол, агрегат) даного ТЗ?
- Чи є в досліджуваному ТЗ несправності, які могли бути технічною причиною виникнення ДТП?
- Коли, відносно моменту ДТП, її настання чи в процесі її розвитку, виникли дані несправності?
- Яка причина відмови даного механізму, системи (рульового управління, гальмової системи та ін.) ТЗ?
- Чи мав водій можливість виявити несправність до моменту ДТП?
- Чи мав водій технічну можливість запобігти пригоді при наявності даної несправності?
Орієнтовний перелік вирішуваних питань експертизою 10.4 транспортно-трасологічна експертиза.
- Чи залишені певні сліди (вказуються, які саме і на чому) ходовими частинами (колесами, шинами, гусеницями тощо) даного ТЗ?
- Який механізм контактування ТЗ?
- Чи залишені сліди певними частинами даного ТЗ, що виступають?
- Було взаємне розташування ТЗ і перешкоди (пішохода) під час наїзду на останню (останнього)? Який механізм контактування пішохода та ТЗ? Хто з осіб, які перебували в ТЗ під час ДТП (вказуються прізвища, ім’я та по батькові осіб), перебував за кермом? (Для вирішення питань про взаємне розташування ТЗ і потерпілого та про особу, яка керувала ТЗ, призначається комплексна судово-медична, транспортно-трасологічна експертиза).
- Який з транспортних засобів під час їх зіткнення стояв, а який рухався?
- На якому місці дороги сталося зіткнення транспортних засобів (наїзд на пішохода)?
- Який механізм утворення слідів (удар, ковзання тощо)?
- У якому напрямку відносно слідосприймаючої поверхні рухався ТЗ?
Всі вищевказані питання на високому професійному рівні вирішуються експертами сектору авто технічних досліджень Полтавського НДЕКЦ.
При виникненні додаткових питань детальну інформацію можна отримати за безкоштовною консультацією безпосередньо у секторі автотехнічних досліджень у приміщенні Полтавського НДЕКЦ МВС України за адресою: м. Полтава, пров. Рибальський, 8 або за телефоном +38(0532) 51-77-15.